Skip to content

19/07/2016 Porady

Fiat Ducato

avatar_null

Ekspert

Ekspert Team Total

Fiat Ducato

Seria 244, 250

Silnik 2.3 JTD, 2.8 JTD i 3.0 JTD

Rok produkcji 2002–2006

 

Usterka, z jaką się spotkałem w fiacie, i zaskakujące rozwiązanie. Postanowiłem się z Wami tym podzielić. To od początku – objawy są następujące: moc silnika jest zmniejszona, a lampka kontrolna silnika włączona. W pamięci sterownika zapisane następujące kody błędów:

P0401 = Zawór AG,

P0638 = Sterowanie zaworu klapy przepustnicy,

P0645 = Sterowanie przekaźnika klimatyzacji,

P0683 = Sterowanie wstępnego żarzenia (feedback),

P1612 = Przekaźnik sterujący rozgrzewaniem filtra paliwa.

 

Podczas diagnozy zasilania w rozdzielaczu znajdującym się w komorze silnika dopatrzyłem się uszkodzonego bezpiecznika 15 A, pozycja 11. Mimo to nie mogłem znaleźć przyczyny zwarcia w żadnej z części wskazywanych przez sterownik. Brak przyczyny, a problem jest naprawdę poważny! Miałem na uwadze, że ten bezpiecznik zabezpiecza również elementy konstrukcyjne, które nie są kontrolowane przez sterownik silnika i których uszkodzenia nie mogą być wykryte przez sterownik. Jedną z niemonitorowanych części w tym samochodzie, na którą należy zwrócić uwagę, jest skrętka grzejna odpowietrzenia silnika. Skrętka jest zamontowana w wężyku między odpowietrzeniem silnika a wylotem powietrza. Diagnoza trochę zajęła i warto wiedzieć na przyszłość. Wymieniamy skrętkę i sprawa załatwiona.