Skip to content

31/05/2016 Porady

Opel Corsa B

avatar_null

Ekspert

Ekspert Team Total

Jeżeli trafi do Was auto, którego właściciel skarży się na częste przepalanie się bezpiecznika F19 i krótkotrwałe zapalanie się kontrolki poduszki powietrznej, a dzieje się to w trakcie skręcania kierownicą, to prawdopodobną przyczyną tej usterki jest zły stan wiązki przewodów w okolicy kolumny kierowniczej. Wiązka może być uszkodzona na skutek zagniatania jej w czasie ruchu kolumny, co prowadzi do przerwania kabli i do zwarcia między nimi. W czasie tej usterki w module zapisuje się kod błędu 49.

 

Aby przystąpić do naprawy defektu, należy:

1.     Rozebrać plastiki pod kolumną kierownicy, tak aby można było swobodnie dostać się do wiązki kabli.

2.     Naprawić uszkodzoną wiązkę przewodów poduszki powietrznej.

3.     Naprawioną wiązkę zamontować w sposób uniemożliwiający dalsze zagniatanie.

4.     Złożyć plastiki kolumny kierowniczej.

5.     Wykasować błąd i sprawdzić, czy usterka się nie powtarza.