31/05/2016 Porady
Opel Corsa B
Ekspert
Ekspert Team Total
Jeżeli trafi do Was auto, którego właściciel skarży się na częste przepalanie się bezpiecznika F19 i krótkotrwałe zapalanie się kontrolki poduszki powietrznej, a dzieje się to w trakcie skręcania kierownicą, to prawdopodobną przyczyną tej usterki jest zły stan wiązki przewodów w okolicy kolumny kierowniczej. Wiązka może być uszkodzona na skutek zagniatania jej w czasie ruchu kolumny, co prowadzi do przerwania kabli i do zwarcia między nimi. W czasie tej usterki w module zapisuje się kod błędu 49.
Aby przystąpić do naprawy defektu, należy:
1. Rozebrać plastiki pod kolumną kierownicy, tak aby można było swobodnie dostać się do wiązki kabli.
2. Naprawić uszkodzoną wiązkę przewodów poduszki powietrznej.
3. Naprawioną wiązkę zamontować w sposób uniemożliwiający dalsze zagniatanie.
4. Złożyć plastiki kolumny kierowniczej.
5. Wykasować błąd i sprawdzić, czy usterka się nie powtarza.