Ważnym aspektem, w celu dalszego rozwoju programu szkoleniowego Akademii jest zaprezentowany przez Adama Klimka podczas ostatnich zajęć ruchomy przekrój silnika spalinowego. Jego bazą jest nowoczesny i wielokrotnie nagradzany, benzynowy, 3-cylindrowy silnik Forda EcoBoost z mokrym paskiem rozrządu. To niemal ikona współczesnej epoki downsizingu. Model ten został wybrany specjalnie, aby uczniowie mogli zobaczyć, jak działają najnowsze rozwiązania technologiczne jakie stosuje się w dzisiejszych silnikach. A jest tego sporo: natrysk oleju na denko tłoka, zmienne fazy rozrządu sterowane hydraulicznie, mokry pasek rozrządu, kolektor wylotowy wbudowany w głowicę, turbosprężarka chłodzona cieczą, itd. W modelu zastosowano okienka inspekcyjne, co pozwala na wygodną obserwację pracy poszczególnych podzespołów. Większość okienek jest zamknięta przezroczystymi pokrywami z PCV i podświetlona.
Warto podkreślić, że konstrukcja ta jest modelem ruchomym. Zamocowana na specjalnym stojaku, napędzana jest niewielkim silnikiem elektrycznym, który porusza wałem korbowym. Dzięki temu widać pracę nie tylko wału, ale także tłoków, rozrządu i układu zaworowego. Ciekawym wyposażeniem modelowego silnika są przezroczyste zamienniki oryginalnego dekla zaworowego oraz misy olejowej, przez co jeszcze lepiej widoczny jest obieg oleju silnikowego.