Skip to content

06/03/2024 Artykuły

Olej TotalEnergies QUARTZ INEO LONG LIFE 0W-30 sprawdzony w testach Longlife

TotalEnergies zachęca do regularnej wymiany oleju w silnikach i jednocześnie uspokaja kierowców, którzy obawiają się trybu serwisowania Longlife. Jeśli jakiś silnik zgodnie z zaleceniami producenta jest serwisowany z wydłużonymi okresami między przeglądami i pracuje na prawidłowo dobranym oleju, również będzie odpowiednio chroniony przez cały okres między wymianami. Wyniki praktycznych testów na oleju Quartz INEO Long Life 0W-30, przeprowadzanych w ACEA czy przez konstruktorów takich jak VOLKSWAGEN, BMW czy PORSCH potwierdzają możliwość eksploatacji w wydłużonym okresie eksploatacji typu Long Life.

Technologia
W dzisiejszych czasach silniki pracują w wysokich temperaturach i przy dużych ciśnieniach roboczych. Sprzyja to utlenianiu oleju i wpływa negatywnie na strukturę molekularną, co prowadzi do zwiększenia oporów, zanieczyszczeń i osadów w silniku. W oleju TotalEnergies Quartz INEO Long Life 0W-30 stworzonym na zaawansowanej technologii syntetycznej, zastosowano technologię ART (Age Resistance Technology). ART to zaawansowana, bardzo nowoczesna formuła zapewniająca doskonałe właściwości przeciwutleniające i przeciwzużyciowe oleju silnikowego, co zapewnia doskonałą ochronę przed tworzeniem się szlamu, osadów i zużyciem silnika.

 

Testy Longlife

Oleje TotalEnergies przystosowane do wydłużonych interwałów są systematycznie badane, a ich właściwości potwierdzane w warunkach praktycznych, podczas licznych testów. Należy podkreślić, że nie chodzi tu o testy wewnętrzne prowadzone przez TotalEnergies, ale o testy niezależne, realizowane przez producentów silników oraz międzynarodowe organizacje certyfikujące.

Przykładem są testy dla oleju Quartz INEO Long Life 0W-30, posiadającego normę koncernu VOLKSWAGEN VW 504.00/507.00. Wg producenta pojazdów (AUDI, VOLKSWAGEN, SKODA i SEAT) oznacza to możliwość stosowania przebiegów pomiędzy wymianami typu Long Life, czyli 30 000 km lub 2 lata w normalnych warunkach eksploatacyjnych. Dodatkowo produkt był przebadany przez BMW i Porsche i posiada homologację: PORSCHE C30 i BMW LL-04.

Jak wynika z tych niezależnych testów, oleje TotalEnergies z technologią ATR, dedykowane do trybu Long Life nie tylko wytrzymują zakładane, wydłużone interwały, ale wykazują jeszcze spore rezerwy wytrzymałościowe.

Należy zawsze zwrócić uwagę, że jakość oleju to nie oznaczenie lepkości. Jakość oleju opisują specyfikacje czy homologacje, za którymi stoją wielogodzinne testy na hamowniach silnikowych i mnogość testów laboratoryjnych. I tylko oficjalne homologacje są gwarantem jakości oleju.

Wiadomym jest, że przebiegi Long Life są możliwe w normalnym cyklu eksploatacyjnym. Wszelkie warunki pracy silnika gdzie zużycie paliwa jest wyższe niż optymalne, np.: podczas jazdy w mieście, szybkiej jazdy autostradami, częstych uruchomień silnika, jazdy w górach, itd. to już są warunki zwiększonego obciążenia i tam Long Life nie będzie miało uzasadnienia. W takich warunkach olej szybciej ulega zanieczyszczeniom i z tego względu to producenci pojazdów zalecają nawet skracanie przebiegów pomiędzy wymianami o co najmniej 30% lub 1 rok.

Korzyści Dla Klientów

  • Znakomita ochrona przed zużyciem: Wyjątkowa technologia tego produktu sprawia, że jest to doskonały wybór pod względem ochrony przeciwzużyciowej silnika. W szczególności zapewnia pełną ochronę tłoków, pierścieni i tulei.
  • Dłuższa żywotność filtra cząstek stałych. Maksymalizuje skuteczność filtrów cząstek stałych (DPF, GPF), zapobiegając ich przedwczesnemu zatykaniu.
  • Optymalna ochrona przed zanieczyszczeniem silnika. Detergenty i specjalne dodatki dyspersyjne zapewniają silnikowi optymalną ochronę przed zużyciem i zapobiegają tworzeniu się osadów i szlamów.
  • Doskonała odporność na utlenianie oleju, dzięki technologii ATR pozwala stosować maksymalne, dopuszczone przez producenta przebiegi pomiędzy wymianami.
  • Ekstremalnie wysoki wskaźnik lepkości zapewnia szybkie smarowanie podczas zimnych rozruchów i odpowiednią lepkość przy wysokich temperaturach silnika zapewniając dodatkową ochronę newralgicznych części silnika.