Skip to content

Rubia Optima

Nowa gama Rubia Optima do nowoczesnych silników

TotalEnergies wprowadza na rynek supernowoczesną gamę olejów do pojazdów ciężarowych Rubia Optima. Pod względem parametrów technicznych i jakościowych to zupełnie nowy poziom na rynku, potwierdzony najnowszymi specyfikacjami: API: CK-4, ACEA: E8 i E11 jak również szeregiem najnowszych homologacji konstruktorów MERCEDES-BENZ, VOLVO, RENAULT TRUCKS, CUMMINS, SCANIA, MAN.

 

Nowe specyfikacje API: CK-4, ACEA: E8 i E11 znacząco zaostrzają wymagania jakościowe dla olejów silnikowych.

API: CK-4 to najnowsza norma, która znacząco zaostrza wymagania jakościowe, w stosunku do poprzedniczki CJ-4. Poprawiono kwestie: odporności przed utlenianiem o 100%, utraty lepkości na skutek ścinania i napowietrzania oleju. Podwyższono wymagania dotyczące: ochrony przed „zatruciem” katalizatora, blokowaniem DPF, zużyciem silnika, osadami na tłokach i wzrostu lepkości oleju związanym ze zwiększoną ilością sadzy – lepsza dyspersja.

ACEA: E8 i E11 to wydane w 2022 roku zaostrzone specyfikacje jakościowe, do odpowiednio ACEA: E6 i E9. Nowe specyfikacje znacząco zwiększają wymagania co do utleniania oleju zgodnie z wymaganiami API CK-4, ale również podnoszą wymagania co do właściwości przeciwzużyciowych tulei i pierścieni (nowy test silnik - MACK T12). Dodatkowo zaostrzono wymagania dla czystości tłoków, zapiekania pierścieni i szlamów w silnikach przy stosowaniu paliwa o podwyższonej ilości biokomponentów, które są wymagane w Europie (nowy test silnik - MERCEDES-BENZ). Dodano test na odporność oleju na napowietrzanie (nowy test silnik - CATTERPILAR).

Aby spełnić powyższe wymagania w gamie produktów Rubia Optima zastosowano zaawansowaną Technologię Inno-Boost. W składzie oleju użyto dodatków zawierających odpowiednią kombinację przeciwutleniaczy. Te aktywne cząsteczki hamują powstawanie rodników utleniania i utrzymują nienaruszone łańcuchy węglowodorowe. W rezultacie lepkość oleju silnikowego pozostaje stabilna i utrzymuje właściwości oleju przez dłuższy czas. Znacząco wpływa to na żywotność silnika, jego moc, czystość, zużycie paliwa oraz ochronę układu oczyszczania spalin.

Gama Rubia Optima

To ultranowoczesny, syntetyczny olej silnikowy. Olej typu Low-SAPS o obniżonym współczynniku HTHS=2.6* dla podwyższenia sprawności silników i znaczącym wpływie na oszczędność paliwa. Olej dedykowany do najnowszych silników - MAN D13 i SCANIA DC13. Produkt nie jest wstecznie kompatybilny ze starszymi homologacjami i silnikami.

Specyfikacje:
MAN: M 3977 – silniki D13; SCANIA: LDF-5 – silniki DC13 (173, 174, 175 i 176)

To ultranowoczesny, syntetyczny olej silnikowy. Olej typu Low-SAPS o obniżonym współczynniku HTHS >2,9 a <3,2* dla podwyższenia sprawności silników i znaczącym wpływie na oszczędność paliwa. Olej dedykowany do najnowszych, specjalnych silników MERCEDES-BENZ, VOLVO, RENAULT TRUCKS i MACK. Produkt nie jest wstecznie kompatybilny ze starszymi homologacjami i silnikami.

Specyfikacje:
API: FA-4; MERCEDES-BENZ: 228.61; MACK: EOS-5; RENAULT TRUCKS: RLD-5 – silnik dTi 13; VOLVO: VDS-5 – silnik D13K5

*HTHS – (High Temp High Shear) jest to miara lepkości dynamicznej w temp. 150°C przy bardzo wysokich obrotach. Mierzy się opór ścinania warstw olejowych. Im niższy HTHS tym niższy opór. Przekłada się to na wyższą sprawność silnika i niższe zużycie paliwa. Jednakże mniejszy HTHS to również „cieńszy” dynamiczny film olejowy. Dlatego silnik swoją konstrukcją (pasowania, pompa olejowa, rolkowe popychacze, itd.) musi być dopasowany do niskich HTHS. Olej musi być wzbogacony o dodatkowe powierzchniowoczynne dodatki przeciwzużyciowe. Oleje o niskim HTHS nie są wstecznie kompatybilne ze starszymi homologacjami i silnikami.

W pełni syntetyczny olej typu Low-SAPS, dedykowany do silników wysokoprężnych i gazowych. Spełnia wymagania najnowszej normy API: CK-4 i ACEA: E8 i E11. Nowy produkt spełnia wyśrubowane wymagania producentów OEM dotyczące maksymalnych interwałów między wymianami oleju zgodnie z instrukcjami obsługi technicznej. Olej RUBIA OPTIMA 3500 FE 5W-30 jest szczególnie polecany do najnowszych silników od Euro IV do VI i VId. Są one montowane u większości międzynarodowych producentów silników do ciężarówek i autobusów, takich jak MERCEDES-BENZ, SCANIA, MAN, VOLVO, DAF, IVECO, RENAULT TRUCKS, FORD, itp. RUBIA OPTIMA 3500 FE 5W-30 ma bardzo szerokie zastosowanie, spełnia zróżnicowane wymagania wielu producentów silników. Szczególnie nadaje się do zastosowania przy obsłudze całych flot najnowszych pojazdów ciężarowych. Skutecznie zastępuje także starsze, sprawdzone środki smarne, np. bardzo popularny olej RUBIA TIR 9900 FE 5W-30.

Specyfikacje:
API: CK-4/CJ-4/CI-4+/CI-4/CH-4; ACEA: E6, E7, E8, E9, E11; MERCEDES-BENZ: 228.51 / 228.52; RENAULT TRUCKS: RLD-3; VOLVO: VDS 4.5; MACK: EO-S 4.5; DAF: PSQL 2.1E LD*; MAN: M 3677 / 3777; CUMMINS: CES 20086; FPT IVECO CATEGORY: TLS E9*/CK-4*; SCANIA: LDF-4; FORD: WSS-M2C-213 – A1*
* - poziom jakości

Półsyntetyczny, paliwoszczędny olej typu Low-SAPS, dedykowany do silników wysokoprężnych i gazowych. Spełnia wymagania najnowszej normy API: CK-4 i ACEA: E8 i E11. Nowy produkt spełnia wyśrubowane wymagania większości producentów OEM dotyczące maksymalnych interwałów między wymianami oleju. Jest szczególnie polecany do najnowszych silników od Euro IV do VI i VId.

Specyfikacje:
API: CK-4/CJ-4/CI-4+/CI-4/CH-4; ACEA: E6, E7, E8, E9, E11; MERCEDES-BENZ: 228.51 / 228.52; RENAULT TRUCKS: RLD-3; VOLVO: VDS 4.5; MACK: EO-S 4.5; DAF: LD*; CUMMINS: CES 20086; DETROIT DIESEL: DDC DFS 93K222*
* - poziom jakości

Półsyntetyczny olej typu Low-SAPS, dedykowany do silników wysokoprężnych i gazowych. Spełnia wymagania najnowszej normy API: CK-4 i ACEA: E8 i E11. Nowy produkt spełnia wyśrubowane wymagania większości producentów OEM dotyczące maksymalnych interwałów między wymianami oleju. Jest szczególnie polecany do najnowszych silników od Euro IV do VI i VId.
RUBIA OPTIMA 3100 10W-40 to gwarancja jakości i niezawodności. Olej spełnia zróżnicowane wymagania wielu producentów silników europejskich i amerykańskich. Zalecany do zastosowania przy obsłudze całych flot najnowszych pojazdów ciężarowych. Skutecznie zastępuje także starsze, sprawdzone środki smarne, np. bardzo popularny olej RUBIA TIR 8900 10W-40.

Specyfikacje:
API: CK-4/CJ-4/CI-4+/CI-4/CH-4; ACEA: E6, E7, E8, E9, E11; MERCEDES-BENZ: 228.51 / 228.52; RENAULT TRUCKS: RLD-3; VOLVO: VDS 4.5; MACK: EO-S 4.5; DAF: LD*; CUMMINS: CES 20086; FPT IVECO CATEGORY: TLS E9*/CK-4*; MAN: M 3477/M 3271-1*
* - poziom jakości

Paliwooszczędny olej typu Low-SAPS do silników (Euro IV, V, VI i VId). Wyprodukowany na mieszaninie bardzo nowoczesnych baz olejowych, polecany szczególnie do silników VOLVO, RENAULT TRUCKS i DAF (PX). Spełnia wymagania najnowszej normy API: CK-4 i ACEA: E11. Przystosowany również do smarowania silników na gaz. Zalecany szczególnie do silników stosujących paliwo o bardzo niskiej zawartości siarki. Nowy produkt spełnia wyśrubowane wymagania większości producentów OEM dotyczące maksymalnych interwałów między wymianami oleju.

Specyfikacje:
API: CK-4/CJ-4/CI-4+/CI-4/CH-4; ACEA: E7, E9, E11; MERCEDES-BENZ: 228.31; RENAULT TRUCKS: RLD-3; VOLVO: VDS 4.5; MACK: EO-S 4.5; DAF: PSQL 2.1E*; DETROIT DIESEl: DFS 94K222*; CUMMINS: CES 20086; FORD: WSS-M2C-171 – A1*
* - poziom jakości

 

Gama dla pojazdów ciężarowych Rubia Tir

Rubia Tir to dobrze znana gama produktów do samochodów ciężarowych. Pod względem parametrów technicznych i jakościowych to gama przeznaczona do silników spełniających normy emisji spalin EURO I, II, III, IV i V pod warunkiem niestosowania w układach oczyszczania spalin filtrów DPF. Gama bardzo znana i doceniana przez profesjonalistów ze względu na swoją jakość i możliwość stosowania przez bardzo długi okres pomiędzy wymianami oleju.

To syntetyczny, paliwooszczędny olej rekomendowany do silników EURO 5 i starszych z aprobatami większości producentów. Dzięki technologii FUEL ECONOMY zmniejsza zużycie paliwa o 1% w porównaniu do oleju o lepkości xW-40. W połączeniu z olejem przekładniowym z gamy FE – średnia oszczędność paliwa osiąga ponad 3% co średnio oznacza 1L/ 100km. Znakomite właściwości myjące, dodatki przeciwutleniające i antykorozyjne zawarte w RUBIA TIR 9200 FE 5W-30 pozwalają na osiągnięcie wydłużonych okresów między wymianami oleju, określonych przez producentów takich jak IVECO, MAN, SCANIA oraz MERCEDES-BENZ i zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych.

Specyfikacje:
ACEA: E4, E7; MACK: EO-N; MAN: M 3277; MERCEDES-BENZ: 228.5; RENAULT TRUCKS: RLD-2; VOLVO: VDS-3; SCANIA: LDF-3; VOITH: Class A; ISUZU; CUMMINS: CES 20077/20076; IVECO TFE*; DAF*;
* - poziom jakości

W gamie Rubia Tir zastosowano Pro-Efficient Technology. Technologia ta ma za zadanie zapewnić mniejsze zużycie mechaniczne i wydłużone okresy między wymianami oleju. Oznacza to dłuższą żywotność silnika, mniej awarii i mniejsze koszty konserwacji.

Gama Rubia Tir

Półsyntetyczny, wielosezonowy olej silnikowy. Szczególnie zalecany do nowej generacji silników spełniających wymagania normy emisji spalin EURO III, IV, V (oprócz MAN i MERCEDES-BENZ) i niektórych silników EURO VI. Wysoka jakość odpowiada wymaganiom firmy SCANIA do stosowania w najnowszych silnikach z długimi okresami między wymianami oleju.

Specyfikacje:
ACEA: E4, E7; API: CF; MACK: EO-N; MAN: M 3277; MERCEDES-BENZ: 228.5; RENAULT TRUCKS: RLD-2; VOLVO: VDS-3; SCANIA: LDF-3; VOITH: Class A; ISUZU; CUMMINS: CES 20077/20076; IVECO TFE*; DAF*
* - poziom jakości

Półsyntetyczny olej silnikowy typu multi-fleet. Jest przystosowany do smarowania silników wysokoprężnych spełniających normę emisji spalin EURO II, III i niektórych typów EURO IV i V (bez DPF). Również zalecany do stosowania w silnikach benzynowych. Doskonale sprawdza się w mocno obciążonych silnikach samochodów ciężarowych, autobusów, sprzęcie ciężkim, pojazdach dostawczych i samochodach osobowych.

Specyfikacje:
ACEA: E7, A3/B3, A3/B4; API CI-4/CH-4/SJ; MERCEDES-BENZ: 228.3/229.1*; MAN: M 3275*; VOLVO: VDS-3; RENAULT TRUCKS: RLD-2; MACK: EO-N; KAMAZ; CUMMINS: CES 20078*
* - poziom jakości

Bardzo wysokiej jakości, mineralny olej skomponowany specjalnie, aby spełnić wymagania niskoemisyjnych silników Diesla spełniających normę emisji EURO II, EURO III i niektórych typów silników EURO IV i EURO V (których system oczyszczania spalin realizowany jest przez układ SCR).

Specyfikacje:
ACEA: E7; API: CI-4/CH-4/SL; MERCEDES-BENZ: 228.3; MAN: M 3275; VOLVO: VDS-3; RENAULT TRUCKS: RLD-2; MACK: EO-N; KAMAZ; CUMMINS: CES 20076/20077/20078; CATERPILLAR: ECF-1a*; DAF *; IVECO*; SCANIA*; ISUZU*
* - poziom jakości