TotalEnergies Agri – gama środków smarnych dla nowoczesnego rolnictwa
Artykuły

TotalEnergies Agri – gama środków smarnych dla nowoczesnego rolnictwa

Nowoczesne rolnictwo wymaga niezawodnych i trwałych rozwiązań, które zapewniają maksymalną ochronę maszyn w każdych warunkach. TotalEnergies, bazując na ponad 60-letnim doświadczeniu w sektorze, oferuje kompleksową gamę środków smarnych TotalEnergies Agri, zaprojektowaną z myślą o potrzebach współczesnych gospodarstw.

Maszyny rolnicze pracują w zróżnicowanych i często wymagających warunkach. Doskonale wiedzą o tym przedstawiciele TotalEnergies, którzy we współpracy m.in. z czołowymi producentami ciągników i kombajnów opracowali linię produktów TotalEnergies Agri, będącą prawdziwą rewolucją w branży. Dzięki zastosowaniu zaawansowanej technologii oraz wysokiej jakości komponentów, gama środków smarnych stanowi doskonałe rozwiązanie dla rolników, którzy poszukują niezawodnych i wydajnych produktów. Linia TotalEnergies Agri zapewnia optymalną ochronę oraz sprawność, co przekłada się na dłuższą żywotność maszyn i lepsze wyniki pracy w gospodarstwie. 

Bogata oferta obejmuje oleje silnikowe, wielofunkcyjne STOU (silnikowo-przekładniowo-hydrauliczne), przekładniowe oraz wielofunkcyjne UTTO (przekładniowo-hydrauliczne). Tak szerokie portfolio pozwala użytkownikom na dobór odpowiednich produktów zarówno do najnowszych maszyn rolniczych, jak i starszych modeli, całościowo pokrywając potrzeby wymagającego rynku rolniczego. 

Poznaj flagowe środki smarne z oferty TotalEnergies, takie jak Dynatrans MPV, Tractagri HDX 15W-40, Tractagri HDZ 10W-40 oraz Dynatrans LS.

TotalEnergies Dynatrans MPV – uniwersalny olej z grupy UTTO
news_20250205_01image_processing20250131-9-cqyur3

Dynatrans MPV jest specjalnym olejem przekładniowo-hydraulicznym przeznaczonym do zastosowania w sprzęcie rolniczym i budowlanym. Przystosowany jest do smarowania układów przekładni z tzw. mokrymi sprzęgłami oraz hamulcami. Na tle innych produktów wyróżnia go uniwersalność – należy do unikalnej grupy olejów UTTO. TotalEnergies jest jednym z nielicznych producentów środków smarnych z tej grupy. Są one niezwykle trudne w opracowaniu, ponieważ łączą pozornie przeciwne cechy. Z jednej strony redukują tarcie, a z drugiej – zwiększają je. Wszystko zależy od powierzchni, na której się znajdują. Jedynie oleje UTTO spełniają wymagania nowoczesnych maszyn rolniczych, w których zastosowano wspólne smarowanie dla skrzyni biegów, przedniego i tylnego mostu, układu mokrych hamulców, windy hydraulicznej, zwolnic oraz przedniego i tylnego zespołu WOM. Dowiedz się więcej o olejach UTTO:

https://totalenergies.pl/oleje-utto-w-gamie-totalenergies

Mineralny olej UTTO przeznaczony jest do smarowania skrzyni biegów (z/bez mokrego sprzęgła), układu hydraulicznego, tylnej osi (z mokrymi hamulcami, także celulozowymi) i w niektórych przypadkach osi przedniej. Odpowiedni do przekładni CVT, Powershift i skrzyń manualnych.

API: GL-4, specyfikacje/aprobaty: ZF: TE-ML 03E/05F/06P/17E/21F, GIMA: CMS M 1145/ 1143
VALTRA: G2-08, VOLVO: CE WB 101, spełnia wymagania: JD (J20C)

TotalEnergies Tractagri HDX 15W-40 – obniżenie kosztów dzięki dłuższym okresom eksploatacji
news_20250205_02image_processing20250131-9-lgpoqp

Tractagri HDX 15W-40 to wielosezonowy olej silnikowy do silników wysokoprężnych w maszynach rolniczych, które pracują zarówno w typowych, jak i trudnych warunkach. Przeznaczony do jednostek wolnossących oraz turbodoładowanych. Odpowiedni do silników nowej generacji spełniających wymagania normy emisji spalin Europa Faza I, II lub IIIA (2006). TotalEnergies Tractagri HDX 15W-40 wspomaga osiągi silnika i zawiera dodatki, które redukują emisję spalin, co jest szczególnie istotne w kontekście rosnących wymogów ekologicznych. Dzięki doskonałym właściwościom czyszczącym, stabilnemu utrzymywaniu parametrów oraz odporności na utlenianie, olej ten pozwala na dłuższe okresy eksploatacji, co wpływa na obniżenie kosztów.

ACEA E5/E7, API CI-4/SJ DEUTZ DQC III-10, CUMMINS 20077/78, CNH MAT 3507, JOHN DEERE JDQ 78A – poziom, CLAAS, PERKINS, MERCEDES-BENZ 228.3, CATERPILLAR ECF-1a/2

TotalEnergies Tractagri HDZ 10W-40 – znakomita jakość w trudnych warunkach
news_20250205_03image_processing20250131-9-t3eso3

Tractagri HDZ 10W-40 został opracowany specjalnie do rolniczych silników wysokoprężnych, które spełniają europejską normę Stage IV i amerykańską normę EPA Tier 4 Final lub niższą. Spełnia również najwyższe standardy ACEA E11 oraz API CK-4, a także szereg najnowszych homologacji producentów maszyn rolniczych.

Dzięki zastosowaniu technologii „low-SAPS" (niskiej zawartość popiołu siarczanowego, fosforu i siarki), olej TotalEnergies Tractagri HDZ 10W-40 przeznaczony jest do najnowszych silników Diesla wyposażonych w systemy oczyszczania spalin, takie jak np. filtry cząstek stałych (DPF), ale też do wszystkich silników starszych generacji, niezależnie od marki oraz typu. To olej odpowiedni do nowoczesnych silników rolniczych stosowanych zarówno w kombajnach, jak i w ciągnikach. Doskonale sprawdza się w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Znakomicie chroni przed zużyciem oraz korozją, przedłużając żywotność silnika. 

Charakteryzuje się stabilnością termiczną, zapewniając skuteczne smarowanie gorących części silnika podczas ciężkich i długich okresów pracy, nawet latem. Jego wysoka lepkość oraz dodatki przeciwzużyciowe zabezpieczają przed wysokim tarciem pomiędzy elementami silnika i wspomagają ewentualne rozcieńczenie oleju paliwem.

ACEA E7/E9/E11, API SN/CI-4/CI-4+/CJ-4/CK-4 CUMMINNS CES 20086, DEUTZ DQC III-18 LA, DTFR 15C100 (MB 228.31), MAN M 3775, VOLVO VDS-4.5, CNH MAT 3521 – poz., CNH MAT 3571 – poz., IVECO FPT TLS CK4/E9 – poz., JOHN DEERE JDQ 78X – poz., CAT ECF-1-a/ECF-2/ECF-3 – poz.

TotalEnergies Dynatrans LS 80W90 – olej do zadań specjalnych
news_20250205_04image_processing20250131-9-ssr6ag

Dynatrans LS to specjalistyczny olej przekładniowy, który został zaprojektowany dla maszyn rolniczych i budowlanych. Jest idealny do przekładni w maszynach rolniczych. Dzięki swoim właściwościom, olej ten jest również stosowany w ciężkim sprzęcie budowlanym. Dynatrans LS idealnie nadaje się do mostów napędowych, zwolnic i mechanizmów różnicowych. Jest szczególnie zalecany do mechanizmów różnicowych z ograniczonym poślizgiem (LS) i osi z mechanizmem samoblokującym ciernym (LS), stosowanych w mostach w sprzęcie rolniczym, budowlanym i niektórych typach samochodów osobowych (4x4).

API: GL-5 LS, specyfikacje/aprobaty: MIL: 2105 D, ZF: TE-ML 05C/12C/21C, spełnia wymagania: Ford: M2C 104A